A biblioterápiás foglalkozások elején a csoportvezető felolvassa az alkalomra választott szöveget, majd önreflektív, személyes tartalmú megnyilvánulásra ösztönzi a csoporttagokat, akik nemcsak az olvasott mű témájára, hanem egymás mondandójára is reflektálnak. A csoportvezető előre felépített terv mentén határozza meg az egyes alkalmak témáit, amelyek fontosak lehetnek az egyetemisták fejlesztése szempontjából. Alkalmanként elfogadó, támogató terápiás légkörben, orientáló kérdésekkel facilitálja a csoportvezető a beszélgetést, közben pedig megerősítő, értékelő visszajelzéseket ad. A csoporttagok egymás élettörténetéből, értékes hozzászólásaiból, pozitív viselkedéséből is tanulhatnak. A cél nem az, hogy csak a terapeuta által fontosnak tartott, tervezett kérdésekről, témákról essen szó, hanem az, hogy a csoporttagok saját érdeklődésük, jellemző élethelyzetük és az életüket aktuálisan meghatározó problémák felől olvashassák a bevitt szöveget, s az üzenetéből azt és annyit fogadjanak be, ami az adott pillanatban leginkább nekik szól és hasznosítható.
A felhasználandó szövegek kiválasztásakor irányadó elv, hogy a szövegek alkalmasak legyenek a célcsoport élethelyzetéről, problémáiról való személyes tartalmú beszélgetés beindítására. A foglalkozásoknak legalább olyan jó alapot szolgáltathat egy rapszöveg vagy egy újságcikk, mint egy klasszikus, esztétikai értékkel bíró szépirodalmi mű, ha az egyébként alkalmas a résztvevők aktivizálására, és lehetővé teszi terápiás céljaink elérését.
Az önismereti munka A 18-25 ÉVES KOROSZTÁLYNAK segíthet abban,
hogy fejlődjön az egymás iránti empátiájuk, hogy ebben a változással teli időszakban az önelfogadás gördülékenyebben menjen, illetve az aktuális problémák kibeszélésével tudatosítsuk bennük, hogy nincsenek egyedül.